laptop, لپ تاپ

سهم شرکت‌ها از فروش نوت بوک در بازار آمریکا؛ اچ پی، دل و اپل در سه جایگاه نخست

تقریبا دو سال است که همه‌گیری مهمانی ناخوانده به نام کرونا می‌گذرد؛ ویروسی که می‌توان گفت بر تمامی جوانب زندگی ما تأثیر گذاشت و مفاهمی مانند دورکاری و تحصیل به‌صورت مجازی را به بخشی از فعالیت‌های روزمره بسیاری از افراد تبدیل کرد. کرونا با تمام بدی‌هایش و ایجاد مشکلات لجستیکی، برای صنعت فناوری آنچنان نیز مخرب نبود است؛ چرا در این دوره تقاضا برای محصولاتی همچون نوت‌بوک‌ها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافت.

اکنون آماری از فروش نوت‌بوک‌های بازار ایالت متحده آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد همچنان با تقاضای زیادی مواجه است. طبق این آمار، اچ‌پی با در اختیار داشتن ۳۵ درصد از سهم بازار همچنان طبق ادوار گذشته رتبه نخست را حفظ و پس از آن، دل با سهم ۲۷ درصدی جایگاه دوم پروفوش‌ترین برندهای نوت‌بوک ایالت متحده را از آن خود کرده است. اپل نیز با دراختیار داشتن ۲۴ درصد از سهم بازار بر جایگاه سوم تکیه زده است.

کسب رتبه سوم اپل درواقع نشان می‌دهد شرکت تواسته رشد و ثبات خود را در بازار حفظ کند. لپ‌تاپ‌های اپل معمولا خوش‌ساخت، گران و در یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار برتری دارند و این اطمینان را می‌دهد که سیستم‌عامل آن همیشه برای محصولاتش بهینه است. از سوی دیگر در بین هر برند دیگری، اپل به دلیل خدمات مناسب به مشتریان و تجربه کاربری عالی، پایگاه بزرگی از طرفداران را ایجاد کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

بااین‌حال، عوامل متعددی دخیل هستند که اپل همچنان از اچ‌پی و دل فروش کم‌تری دارد. بزرگ‌ترین عمامل به قیمت باز می‌گردد و علاوه‌بر آن، ارائه خدمات به بازارهای خانگی متعدد و نوآوری همگی از عواملی هستند که اپل هنوز از آن عقب است. برند HP به دلیل طراحی‌های زیبا و همچنین ارائه طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها که برای استفاده‌های معمولی و حرفه‌ای مناسب هستند، شناخته می‌شود؛ درحالی‌که همگی مقرون‌به‌صرفه‌تر از محصولات بسیار گران‌تر اپل هستند. این شرکت به‌ویژه برای گیمرها که ۳۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، گزینه‌ای بسیار جذاب محسوب می‌شود؛ زیرا لپ‌تاپ‌های گیمینگ آن به خوبی با عملکرد عالی طراحی شده‌اند.

سرانجام، ایسر با ۱۳ درصد سهم در رتبه چهارم و پس از آن لنوو با ۱۲ درصد قرار دارد. مایکروسافت و ایسوس نیز به‌طور مشترک ۸ درصد از سهم بازار را در اختیار داند و سامسونگ با ۷ درصد کم‌ترین سهم بازار را دارد. جالب است بدانید که داده‌های مربوط به سهم بازار لپ‌تاپ ایالات متحده براساس نظرسنجی Statista در بین جولای ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ صورت گرفته است و در آن، از ۴۷۹۲ پاسخ‌دهنده آمریکایی بین ۱۸ تا ۶۴ سال نظرسنجی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *